אטרקציות בתאילנד

קצת על תאילנד


תאילנד היא מדינה בדרום מזרח אסיה. תאילנד גובלת עם לאוס מצפון-מזרח, קמבודיה מדרום-מזרח, מלזיה מדרום ומיאנמר מצפון-מערב. עם אוכל נהדר, אקלים טרופי, תרבות מרתקת ורצועות חופים נרחבות, תאילנד היא יעד תיירותי פופולרי במיוחד בקרב תיירים רבים מכל רחבי העולם (בסביבות 13 מיליון תיירים מבקרים בתאילנד מדי שנה).


Thailand regions map.png


תאילנד מאופיינת במידה רבה במזג האוויר טרופי. חם ולח במשך כל השנה כאשר בדרך כלל הטמפרטורות הם בטווח 28 עד 35 מעלות צלזיוס. על אף שמזג האוויר לא משתנה באופן ניכר לאורך עונות השנה, בפועל ישנן שלוש עונות שונות בעלות מאפיינים שונים:
  • העונה הקרירה: מנובמבר עד סוף פברואר לא יורד הרבה גשם והטמפרטורה מגיעות לרמה הנמוכה ביותר לאורך השנה, אף על פי כן, באזור דרום תאילנד בקושי תבחינו בהבדל, ובדרך כלל תזדקקו לסוודר רק אם תטיילו באזור ההררי של צפון תאילנד במהלך תקופה זו, בה הטמפרטורות עשויה לצנוח עד 5 מעלות צלזיוס. זו בדרך כלל עונת השנה שבה מגיעים הכי הרבה תיירים לתאילנד - במיוחד בסביבות תקופת חג המולד ויום השנה האזרחית החדשה, או במהלך חגיגות ראש השנה הסיני שנערכות מספר שבועות לאחר מכן - במהלך התקופות בהם כמות התיירים במדינה גבוהה במיוחד תהיו עשויים להתקשות למצוא טיסות או בתי מלון, או לחלופין המחירים עשויים להיות גבוהים למדיי.
  • העונה החמה: במהלך החודשים מרץ עד יוני הטמפרטורות מגיעות לשיא של עד 40 מעלות צלזיוס. מזג האוויר במהלך תקופה זו עשוי להיות סביר אם אתם מתכננים לשבת על החוף עם משקה ביד, אך לא אידאלי אם אתם מתכננים לטייל לאתרים היסטוריים שונים ברחבי בנגקוק.
  • העונה הגשומה: תקופה אשר נמשכת מיולי עד אוקטובר, למרות שעיקר הגשם מתחיל לרדת בסביבות ספטמבר, במסגרת המונסונים הטרופיים שפוקדים את המדינה באותה העת. משמעות הדבר איננה שהגשמים יורדים באותה התקופה כל העת ללא הפסקה, אך כאשר יורד גשם מדובר בכמות מהותית אשר עשויה להיות מלווה בהצפות.

טיפים

לא מקובל לתת טיפים בתאילנד, והתאילנדים עצמם לא נוהגים לתת טיפים בכלל. נהגי המוניות בתאילנד נוהגים לעגל למעלה (או למטה) את עלות הנסיעה במונית על מנת שיהיה קל יותר לשלם את עלות הנסיעה (לדוגמה, לחייב 60 בהט על הנסיעה במקום 59 או 61 בהט).
אין סיבה שתרגישו לא בנוח על כך שלא תיתנו טיפים בכלל, שכן התאילנדים עצמם לא נוהגים לתת טיפים. אף על פי כן, התיירים הזרים הרבים שמגיעים לתאילנד מדי שנה גרמו לכך שבבתי המלון והמסעדות היוקרתיים ביותר אשר אותם פוקדים תיירים רבים נהוג כיום לתת טיפים.

אומגת ג'ונגלים בפאטיה
     אומגה בג'ונגל תאילנד
לשחק אותה טרזן. אומגת מעוף הגיבון | צילום: FLIGHT OF THE GIBBON

כארבעים דקות נסיעה מהעיר פאטיה תמצאו את אתר הגלישה האתגרית 'מעוף הגיבון' (Flight Of The Gibbon), המציע חוויה אקסטרימית של אומגה בין צמרות עצי הג'ונגל. האטרקציה מתאימה גם לילדים וגם לזקנים, כאשר תחת איבטוח כבד מטפסים המבקרים אל מתקן השילוח במרומי אחד העצים, לגובה של כעשרים מטרים. מהרמפה יוצאים למסע סטייל טרזן בין הצמרות, במסלול אומגה של כחמש מאות מטרים. אתר החברה מציע מידע (מתורגם בעילגות) גם בעברית, ותמונות שעושות חשק.


 עולם הילדים, בנגקוק

בקניון סיאם פראגון בבנגקוק, פתחו בקומה 5 את "קידזניה" -עולם הילדים. מדובר במתחם ענק שבו הילדים לומדים על כל מקצועות העולם ומתנסים בהם: טייס, רופא, טבח, כבאי, נהג, מהנדס, אסטרונאוט, שחקן קולנוע, שדר טלוויזיה ועוד. הילדים עובדים במקום ומקבלים כסף וירטואלי שבו יכולים לקנות דברים שונים באתר. יש במקום העתק אחד לאחד של מטוס, חללית, רכב כיבוי אש ושאר כלי רכב מקצועיים. חווייה חינוכית מדהימה לילדים בכל הגילאים.

מחיר: עלות למבוגר 430 באט ולילד 800 באט.


ללכת מתחת לים, קוסמוי

חוויה ייחודית של הליכה על קרקעית הים (Sea walking) בעומק של 4 עד 5 מטרים מתחת למים, מציעה לכם, לגדולים ולקטנים חוויה מסעירת חושים, הדומה להרגשה של הליכת ירח ללא כוח הכבידה. כחלק נלווה לפעילות האטרקציה, תהנו גם מהאכלת דגים מתחת למים בעודכם מטיילים לכם בקרקעית הים, כאשר זמן השהות מתחת למים הוא כחצי שעה.

את היום מתחילים באיסוף מהמלונות בחוף צ'אוונג ב-8:30 בבוקר וחוזרים בערך ב-13:00 למלונות. לאחר ההגעה למזח, המשתתפים שטים בסירה ארוכת זנב, המכילה עד 8 אנשים בסירה עם מדריך מנוסה דובר עברית עד שמגיעים למפרץ באי "קו-טן".

מחיר: עלות למבוגר 1,900באט ולילד 1,500באט.

הליכה מתחת לים קוסמוי תאילנד (אתר רשמי)

איך ליצור הכנסה נוספת ולטייל כל שנה בתאילנד לחצו כאן